Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Merk van prikkelarme kledij prikkelt investeerders: SAM uit Herentals haalt meer dan €100.000

SAM

De crowdfundingcampagne van SAM uit Herentals, een merk van prikkelarme kledij ontwikkeld voor hoogsensitieve en prikkelgevoelige personen, bleek een schot in de roos.

Het Herentalse bedrijf haalde meer dan €100.000 aan leningen op bij bijna 50 investeerders. “Dankzij dit succes kunnen we sneller investeren in voorraad, administratieve ondersteuning en marketing,” aldus oprichtster An Luyten. 

An richtte het merk oorspronkelijk op voor haar hoogsensitieve zoon. Geen jeukende labels of etiketten dus. “Aangezien zo’n 20% van de mensen hoogsensitief is, zag ik hier een ondernemingsopportuniteit in. Zo evolueerden enkele prikkelarme kledingstukken voor mijn zoon tot een merk met volledige prikkelarme outfits en accessoires voor kinderen, tieners en volwassenen,” licht An toe. De kleren van SAM zijn niet alleen in België en Nederland te vinden, maar ook verder in Europa, de VS en Australië. 

Campagne voeren, op zoek naar investeerders 

Om de volgende groeistap mogelijk te maken – er staan investeringen in voorraad, marketing en administratieve ondersteuning op de planning – lanceerde SAM een crowdlendingcampagne bij het investeringsplatform WinWinner.

Particulieren en vennootschappen konden de Herentalse onderneming daarbij een lening toekennen. “Door geld op te halen hebben wij meer financiële slagkracht en natuurlijk houden onze investeerders er een rendement aan over,” aldus An. 

SAM kreeg bijna 50 investeerders mee op de kar.

Zij zorgden voor meer dan €100.000 aan leningen. “Onder de begeleiding van WinWinner heb ik mijn eigen netwerk aangesproken met deze investeringsopportuniteit. Dat heeft ook daadwerkelijk voor toezeggingen van leningen gezorgd,” aldus An. 

“An heeft inderdaad heel wat goede communicatie-acties uitgevoerd om de campagne te verspreiden in haar netwerk. Ook uit onze poule van investeerders was er duidelijk interesse,” vult Stig Van Peer, COO bij WinWinner, aan. “Beide netwerken hebben elkaar versterkt om tot het mooie eindbedrag van €106.000 te komen.” 

an.luyten@samsensoryclothing.com 

SAM

Deel dit artikel